fredag 25 februari 2011

Kordinationsträning

Ni kanske inte vet det (förmodligen inte) men Fold är lite lat när det gäller att lyfta på fötterna och är ganska ovig, och inte så duktig på att vända sej om.
Pappa sågade till mina bommar, så nu har jag sex stycken bommar, dom är 2m långa.
Jag la ut dom i ett mönster eller vad man ska kalla det, det gick bättre varje gång hon gick över dom, hon lyfte bättre på hovarna, sen la jag dom på en rad och hon fick skritta och trava över dom.
Sen la jag upp en liten "labyrint" och hon gick bra genom den, den blev snävare varje gång, och hon klarade det bra.
När jag la in bommarna i stallet så kom hon och mötte mej när jag hämtade dom, och följde mej till grinden.
Sen släppte jag in henne till dom andra.
//Nathalie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar