tisdag 22 februari 2011

En helt vanlig dag i stallet

Idag så har man fått hjälpa till på prova på ridningen i Sickinge. Vi ledde hästarna där, jag ledde Ciruss först och sedan Pepito men eftersom jag är förkyld just nu så orkade jag inte leda så mycket.
Jag brukar vara där med några vänner som heter Amelia, Josefin (Jossan) och Annie så vi hade väldigt roligt som vanligt.
Sen fick vi rida ut en stund, jag fick rida en häst som heter Baloo idag, jag har ingen bild på honom eftersom han är rätt så ny i stallet. Man kan väl säga att han var pigg, vi skulle bara ta en skritt runda (Jag, Amelia, Jossan, Annie, Sara, Sara, Sophie och Fanny) men Baloo ville såklart trava då. Han gick förbi Chester, som jag skulle rida bredvid, hela tiden och jag kan väl säga att det var tur att vi var först.
Sen så blev det att vara i stallet, jag hade inget att göra för att alla andra var och ledde hästar då så jag gick in till Elsa och kelade en stund.
Sen så tog jag, Annie, Amelia och Jossan det lugnt och sen blev det att åka hem.



















/Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar